Estimar la qualitat estètica de les imatges per tal de predir el seu impacte.

Repte:

El cercadors d’imatges reben diàriament una gran quantitat d’imatges, però és un conjunt molt petit d’elles que tenen un impacte dins les xarxes. És clar, que l’estètica/bellesa així com la tècnica és un dels punt claus perquè la imatge tingui un impacte dins les xarxes i no passar desapercebuda. És per això, que el repte d’aquest projecte és el desenvolupament d’eines per a l’anàlisi i estimació de la qualitat tècnica i estètica de les imatges.

Solució:

Una empresa Internacional i el GDC de la UB estan col·laborant en el disseny d’un sistema capaç d’estimar el nivell estètic i tècnic d’una imatge. Aquest projecte, s’està portant a terme mitjançant l’ús de xarxes neuronals profundes (Deep Learning) i grans grans volums de dades amb etiquetes relacionades amb l’estètica.

Image

Impacte :

Companyies de publicitat i màrqueting, així com usuaris individuals estan en constant cerca de la millor imatge pel seus projecte. L’estimació automàtica de la qualitat de les imatges així com la predicció del seu impacte ens pot ajudar a la presa de decisions de màqueting així com en el valor econòmic de la imatge.

Articles relacionats

E-Learning i l'ús de les dades

cat. Consultoria
10.04.2018

Gràcies a les tecnologies emergents d’e-Learning, l’anàlisi de les dades ofereix als professionals del sector educatiu, uns avantatges amb la capacitat d’impactar i revolucionar en el futur la forma com analitzem i avaluem l’experiència de l’aprenentatge.


Deep learning per mapes d’interpretació del territori

cat. Projectes
27.11.2017

En el marc del desplegament del Pla Cartogràfic de Catalunya, l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, està treballant en l’elaboració de les especificacions tècniques del Mapa de Cobertes del Sòl de Catalunya. L’ICGC ens ha encarregat un estudi per estudiar la viabilitat de l’aplicació de tècniques d’aprenentatge profund en la generació de mapes.


Anàlisi del comportament clients (Customer Journey Modelling)

cat. Projectes
16.11.2017

Una empresa del sector online ha generat un gran volum de dades que aporta un històric per a poder extraure informació dels clients i vol desenvolupar un model predictiu a partir del comportament dels usuaris. Aquest comportament inclou la seva navegació per la plataforma, les seves interaccions amb altres canals, els missatges a la comunitat, etc. L’objectiu final es poder donar un millor servei al client mitjançant la recomanació de productes en funció del moment específic del customer journey.